top of page

Je příprava nuda pro šprty?

Právě jsem si koupila knížku, a to na základě blog článku na LinkedIn tady na Pulsu. Jde o knihu Work Rules Laszla Bocka, senior vice prezidenta HR v Google. Proč Bockův blog, stejně jako mnoho dalších profesionálů v oblasti personalistiky, sleduji a doporučuji? Protože Google udává trendy nejen v oblasti rozvoje technologií, ale také v oblasti řízení lidí. A jedním z těch, kteří za těmito trendy stojí je právě Laszlo Bock.

Asi si teď možná vybavíte řadu úžasných benefitů, které zaměstnanci Google využívají a které jsou často v médiích zmiňovány. Nicméně styl řízení inovací a efektivní práce zaměstnanců není dnešní téma. Vybrala jsem z blogu od Laszla Bocka něco, co se asi týká většiny z vás, a ne jen těch, kteří mají sen pracovat v Google ve slunné Kalifornii.

Ke sdílení mě inspiroval jeho článek, který cituje z jeho nové knihy a který je určen všem uchazečům o práci. Jeho text velmi rezonuje s tím, co já sama předávám svým klientům během kariérového koučinku či workshopů. A tím je opravdu (!) promyšlená PŘÍPRAVA na získání nového pracovního místa.

Laszlo Bock toto shrnul do 6 tipů:

1) Předvídat je jednoduché - většina otázek padá na pohovorech stále dokola. Tak si prostě "nejčastější otázky na pohovoru" vygooglete a seznam si vytiskněte nebo někam uložte.

2) Připravte se na útok - na každou otázku (ano, může jich být klidně ke stovce) si připravte odpověď.

3) Mějte záložní plán - na každou otázku si připravte tři (ano 3!) odpovědi. Někdy bude možná dobrá strategie upravit odpověď podle kontextu a takto na to budete připraveni.

4) Dokažte to - každá odpověď na to, jaký jste, kam směřujete atp. by měla být podpořena konkrétním příkladem, příběhem. Máte tedy další úkol.

5) Všímejte si okolí - využijte plně kapacitu vašeho mozku k tomu, abyste během pohovoru vnímali detaily osoby, která s vámi vede rozhovor, místnosti, kde sedíte, knih, které jsou v polici napravo od vás atp. Prostě si udělejte scan okolí a "vytáhněte si" z toho cokoliv, co vám pomůže s vaším protějškem navázat spojení, mluvit "stejnou řečí".

6) Procvičujte, procvičujte, procvičujte - a to platí jako odpověď nejen muzikantovi, který touží zahrát si ve vysněné Carnegie Hall, ale stejně vám, kteří toužíte po vaší vysněné práci.

A já jen za sebe jako bod 7) dodávám: najděte si předem maximum informací o osobě, se kterou se na pohovoru setkáte (např. právě přes LinkedIn). Najděte si maximum informací o společnosti, do které se hlásíte. Ne, opravdu nestačí zkouknout během pěti minut homepage webu dané firmy. Získávejte informace z více zdrojů, napište si poznámky, ale také otázky, které vás napadají. Na pohovor jdete jako partner - nebojde se tedy aktivně ptát.

Nehledáte v současné době práci? Jste například na volné noze nebo jsou součástí vaší práce schůzky s klienty? Tato pravidla rozhodně neuškodí aplikovat na pracovní jednání s jakýmkoliv klientem. Rčení, že "první dojem nevrátíš" doložil mj. ve studii v r. 2000 Frank J. Bernieri, který potvrdil, že první dojem je vytvořen mezi 20 - 32 sekundami. Zbytek schůzky či pohovoru je jen o potvrzování si tohoto prvního dojmu.

PS - audio verze článku je zde & celý letní newsletter k pročtení zde

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page