SXSW aneb KDYŽ SE POTKÁ GEEK, MILIONÁŘ A NEJČERNĚJŠÍ RAP (CZ)


Jak často narazíte na jednom místě na skupinku geeků řešící nové trendy ve VR/AR/AI (a kdo ví, jaké další zkratky za chvíli přibudou), milionáře s Ferrari, který si vedle vás kupuje kafe, alternativní umělce v ujetých post-hippie oblečkách, a to vše za zvuku beatů polonahého potetovaného rappera?

(délka čtení 6 min, nebo skočte na *** a máte dočteno za 2,5 min nebo si pusťte na SoundCloud mp3)

Možná mi dáte i pár dalších tipů, ale za mě je to jednoznačně: SXSW = festival tech-novinek, hudby a umění (#austin #capitaloftexas #capitaloflifemusic). Původní lokální festiválek pro pár desítek lidí, který se od 89’ rozrostl na mega akci, na kterou se letos sjelo až 300 tisíc lidí.

Popravdě jsem si to na začátku moc neuměla představit… Ale když se dostanete do víru událostí, všechno začne plynout tak nějak samo a ty očekávané davy vlastně naštěstí zas tolik nepotkáte (s výjimkou lounges, kde je jídlo zdarma:), nebo na highlight workshopu se známou osobností), protože se rozptýlí po celém centru města na několika desítkách akcí, které běží paralelně v různých budovách.

Rozhodovací paralýza nad katalogem akcí/appkou je, hlavně na začátku, na denním pořádku. Nicméně rada všech protřelých účastníků www.SXSW.com je: plánuj vše pečlivě hodně dopředu, ale vlastně nech hodně prostoru náhodě. Měj oči, uši, hlavu otevřenou pro nové business kontakty, investorské příležitosti, networking, nová přátelství, rozšíření kulturních obzorů, ... a nechej se tím bez výčitek nést.

Řekněte svůj příběh ...

A jak jsem se vlastně na takové akci ocitla já? Vlastně jsem se nechala také nést a parkrát jsem aktivně vytvořila prostor pro nové příležitosti …

Kratší verze: networking - networking - networking.

Delší verze: Před dvěma roky jsem oslovila aktivně Czechitas, organizaci podporující diverzitu v IT, a to zejména formou IT workshopů. Líbilo se mi co dělají, a hlavně jak to dělají! Bylo to blízké mé vlastní zkušenosti, tak jsem jim poslala místo motiváku infografiku (s puntíky), že pro ně chci dělat kariérní workshopy. A někdy to prostě seckvakne, jak má, a je z toho láska na první pohled:) Naši spolupráci jsme postupně rozšiřovaly a já jsem samozřejmě o Czechitas předávala nadšené zprávy dál a dál. Jedna z nich doputovala k Ryanovi Turnerovi (Američanovi, nyní na rok pracující pro neziskovku Spiralis), který zaktivoval svoji síť kontaktů v Austinu a Czechiats nominoval na Community Service Award. Pěkně pod stromeček tedy dostaly Czechitas před Vánoci zprávu, že tuto cenu vyhrály jako první organizace z CEE. #obrovskaradost #czechitasgoglobal #weproudlyrepresentczechrep :)

Takže jsme sbalily s Mončou Malátkovou (která spolu s Ditou Přikrylovou založila Czechitas) kufry a vyrazily převzít cenu do hlavního města live music na světě - jak se Austin hrdě označuje. Po dobu SXSW [vyslovuj: South By South West] bych to tedy spíš označila jako hlavní město technologií, networkingu a kreativity ve všech oblastech umění.

Je neuvěřitelné, jak na ulici na pár metrech čtverečních můžete potkat celý svět. Cestuji po světě hodně, ale tady ta pestrost různých kulturních pohledů na inovace v businessu, novinky v technologiích a umění je prostě skvělá.

Večeře napříč kontinenty

Když zjistíte, že na soukromé networkovací večeři s lidmi, kteří všichni dělají fantastické aktivity, ať businessové či neziskové, sedíte jako jediný bílý Evropan, pak si naplno uvědomíte, jak se svět propojuje a hýbe. Vím, že o tom všichni furt píší (globalizace bla bla bla…), ale prostě ten zážitek samotný byl a je fakt silný.

A co jsme tedy (vedle spousty hudby de facto na každém rohu) viděly a slyšely? Rozdělily jsme síly a Monča byla na hodně akcích (workshopy, panely, meet-upy, …) kolem vztahů s investory, sociálního podnikání a žen v technologiích. Já jsem mířila hodně na akce týkající se současných trendů v náboru a tématu (nejen osobní) značky.

Občas jsme ale zašly na něco, co prostě jen znělo zajímavě - třeba na: “Cloaks, Daggers, and Dice: How the CIA Uses Games” nebo na prezentaci “Copying Is Good”od týpka z Číny #samozřejmě … nebo na živého:) Raye Kurzweila, který měl na podiu duel se svojí dcerou Amy.

Něco bylo super zajímavé, něco pro nás bylo spíše ujištění toho, co známe, ale každopádně šlo o 14 dní nabitých inspirací a chutí všech zúčastněných objevovat, diskutovat, síťovat.

A abych nemluvila obecně, rozhodla jsem se TADY nasdílet i moje komplet poznámky z terénu(jen berte pls s rezervou moji EN gramatiku, protože to vše bylo psané dost za běhu, často jen na mobilu).

Když jsme se na letišti na cestě zpět spolu s Monikou bavily, co si vlastně odnášíme domů jako hlavní message (pro sebe a možná i pro vás) z celé cesty, shodly jsme se na tom, že:

  • kdo chce uspět (v čemkoli), musí mít prostě a zkrátka silný brand a musí se umět prodávat (kvalitní elevator pitch a intenzivní networking je základ)

  • co děláme, děláme v rámci možného dobře, a fakt jdeme s trendy:)